Jednoduchý sťahovací voľnočasový ruksák za 30 minút

Pred pár mesiacmi sme sa zúčastnili s priateľom na Pražskom Dyzajn Markete, kde v každom druhom stánku predávali klasické ruksaky, ktoré sme poznali ako ruksaky na prezuvky do školu. Dnes sa už tieto ruksaky nepovažujú za ´školské´ a sú veľmi štýlove. Práve v ten deň mal priateľ meniny a keďže meniny nejak neoslavujeme u nás, tak si na tento sviatok nekupujeme nejaké špeciálne darčeky, no vravela som mu, ak sa ti niečo zapáči, budeš to mať k meninám. No a zapáčilo sa mu, lenže požiadavka bola, aby to bolo ručne vyrobené odo mňa. Z nápadu som sa veľmi nadchla, no zrealizovala ho až po pár mesiacoch, no výsledok ho nadchol :) A tu máte tutoriál.










Potrebujeme na ´dvoj-látkový´ ruksak:

  • 2 ks - 75x33 cm látka 
  • 2 ks - 15x33 cm látka
  • lano/stuhu/šnúrku - 4 m
  • nožnice, špendlíky, ihlu a niť - šijací stroj


O šijeme dĺžky látok (kde sú rozmery 75 a 15 cm)

Ošijeme látky, aby neboli kostrbaté, preložíme 0,5 cm látky a šijeme

Zošijeme dlhu látku s krátkou (šírky 33 cm - u mňa svetlá z čiernou)

Zošijeme látky v šírke - priložíme ich lícami k sebe a šijeme, ja som to zošila obyčajným šikom + cik-cakovaným, aby látka spolu držala pevnejšie




Prešijeme látku, aby nám vznikol priestor na šnúrku (cca 2 cm - záleží na hrúbke šnúrky, ktorý použijete)

Látku preložíme (čiernou časťou dole) a zhora si označíme cca 2 cm (záleží od lana, ktoré použijete) a prešijeme 














Zošijeme obe látky lícom k sebe + držiak na lano

Zošijeme obe látky lícom k sebe + prišijeme držiak na lano (krátke lanko či kúsok látky) na spodných bokoch

Prepletieme lano hornou časťou ruksaku pomocou zicherky a spravíme uzol pod držiakom na bokoch




















A ruksák je na svete ☺




CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment